Het archief van december, 2014

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " december, 2014 " d.d. 30.12.2014

Terugblik juli – december 2014

Gepubliceerd op 30 december 2014 - 11:00

Hieronder een terugblik (in beeld) van de maanden juli tot en met december 2014 (eerste helft seizoen 2014-2015). Voor wie een volledige terugblik van 2014 wenst, kan hier de terugblik van januari – mei 2014 bekijken.

Kort samengevat: een bijzonder en bizar seizoen tot op heden. Succes op Europees niveau maar ook een grote achterstand op de koploper in de Eredivisie en uit de KNVB beker. Sportief succes dus maar ook onnodig verlies, prachtige voetbal en het uitblijven van de noodzakelijke doelpunten, een zwijgende en dan weer een kolkende Kuip, lachen en verdriet… Feyenoord pur sang!

20140723 Feyenoord - Real Sociedad 1Feyenoord – Real Sociedad, 23 juli 2014

20140731 Feyenoord - Besiktas JK 1Feyenoord – Besiktas JK, 31 juli 2014

20140731 Feyenoord - Besiktas JK 2Feyenoord – Besiktas JK, 31 juli 2014

20140731 Feyenoord - Besiktas JK 3Feyenoord – Besiktas JK, 31 juli 2014 (foto: FR12)

20140731 Feyenoord - Besiktas JK 4Feyenoord – Besiktas JK, 31 juli 2014

20140806 Besiktas JK - Feyenoord 1Besiktas JK – Feyenoord, 6 augustus 2014

20140806 Besiktas JK - Feyenoord 2.jpgBesiktas JK – Feyenoord, 6 augustus 2014

20140815 Feyenoord - HeerenveenFeyenoord – SC Heerenveen, 15 augustus 2014

20140821 Zorya Luhansk- FeyenoordZorya Luhansk – Feyenoord, 21 augustus 2014 (foto: FR12)

20140828 Feyenoord - Zorya LuhanskFeyenoord – Zorya Luhansk, 28 augustus 2014

20140828 Feyenoord - Zorya Luhansk 0Feyenoord – Zorya Luhansk, 28 augustus 2014

20140828 Feyenoord - Zorya Luhansk 2Feyenoord – Zorya Luhansk, 28 augustus 2014

20140828 Feyenoord - Zorya Luhansk 3Feyenoord – Zorya Luhansk, 28 augustus 2014

20140918 Sevilla FC - Feyenoord 1Sevilla FC – Feyenoord, 18 september 2014

20140918 Sevilla FC - Feyenoord 2Sevilla FC – Feyenoord, 18 september 2014

20140918 Sevilla FC - Feyenoord 4Sevilla FC – Feyenoord, 18 september 2014

20140920-laatstetraining02Feyenoord – Ajax (laatste training), 20 september 2014

20140920-laatstetraining03Feyenoord – Ajax (laatste training), 20 september 2014

20140921 Feyenoord - Ajax 1Feyenoord – Ajax, 21 september 2014

20140921 Feyenoord - Ajax 2Feyenoord – Ajax, 21 september 2014

20140921 Feyenoord - Ajax 3Feyenoord – Ajax, 21 september 2014

20141002 Feyenoord - Standaard Luik 1Feyenoord – Standard Luik, 2 oktober 2014

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFeyenoord – Standard Luik, 2 oktober 2014 (foto: Cabras Feliz)

20141023 HNK Rijeka - Feyenoord 3HNK Rijeka – Feyenoord, 23 oktober 2014

20141023 HNK Rijeka - Feyenoord 6HNK Rijeka – Feyenoord, 23 oktober 2014

20141023 HNK Rijeka - Feyenoord 7HNK Rijeka – Feyenoord, 23 oktober 2014

20141023 HNK Rijeka - Feyenoord 4 HNK Rijeka – Feyenoord, 23 oktober 2014

20141023 HNK Rijeka - Feyenoord 9HNK Rijeka – Feyenoord, 23 oktober 2014

20141106 Feyenoord - HNK Rijeka 1Feyenoord – HNK Rijeka, 6 november 2014

20141106 Feyenoord - HNK Rijeka 2Feyenoord – HNK Rijeka, 6 november 2014

20141122 Feyenoord - FC Dordrecht 1Feyenoord – FC Dordrecht, 22 november 2014

20141122 Feyenoord - FC Dordrecht 2Feyenoord – FC Dordrecht, 22 november 2014

20141127 Feyenoord - Sevilla 0Feyenoord – Sevilla FC, 27 november 2014

20141127 Feyenoord - Sevilla 5Feyenoord – Sevilla FC, 27 november 2014

20141127 Feyenoord - Sevilla 3Feyenoord – Sevilla FC, 27 november 2014

20141211 Standard Luik - Feyenoord 1Standard Luik – Feyenoord, 11 december 2014

20141211 Standard Luik - Feyenoord 2Standard Luik – Feyenoord, 11 december 2014

20141214 Feyenoord - AZ 2Feyenoord – AZ, 14 december 2014

20141217 PSV - FeyenoordPSV – Feyenoord, 17 december 2014

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " december, 2014 " d.d. 24.12.2014

Mooi reisje voor een mooi prijsje!

Gepubliceerd op 24 december 2014 - 02:40

logo-fsv-witZojuist troffen we op de website van de Feyenoord Supportersvereniging het navolgende nieuwsbericht aan waarbij leden en niet-leden van de FSV in staat worden gesteld om naar Rome af te reizen. Voor wie te laat was met boeken en geen goedkope vluchten meer kan vinden zijn beide opties absoluut het overwegen waard! 20 uur in de auto moet je natuurlijk ook maar zin in hebben. We vragen niet of je gaat, we zien je daar. Ter land, ter zee en in de lucht zullen wij reizen. Legioen on Tour…

ROME WE KOMUH!

Donderdag 27 november speelde Feyenoord een weergaloze wedstrijd tegen titelhouder Sevilla. Naast een onvergetelijke wedstrijd waarin alles klopte, was vanaf dat moment ook duidelijk: we zijn door! Wat een heerlijk gevoel is dat. En nog steeds! Het lot heeft Feyenoord inmiddels een ruime week geleden aan het Italiaanse AS Roma gekoppeld. Sinds dat moment is de FSV aan de slag gegaan met het onderzoeken van georganiseerde supportersreizen. We leggen ze graag aan u voor:

1 daagse vliegreis: U vertrekt op de wedstrijddag 19 februari 2015 om 08:00 uur vanaf Schiphol naar Rome. U landt om 10:10 uur en wordt om 11:00 uur met de bus naar het centrum van de stad gebracht. Na afloop van de wedstrijd wordt u vanaf het stadion per bus weer naar de luchthaven vervoerd waar u rond middernacht weer richting Schiphol vliegt. U komt daar omstreeks 02:10 aan.

De prijs voor dit arrangement bedraagt voor FSV-leden € 290,00 p.p., en voor niet FSV-leden € 325,00. Mocht u geen lid zijn, is het derhalve interessanter om direct lid te worden, u betaalt dan direct de ledenprijs. Meer informatie vindt u op de website van Buitenlandsche Zaken (klik hier). U kunt daar direct boeken.

2 daagse vliegreis: U vertrekt op de wedstrijddag 19 februari 2015 om 08:00 uur vanaf Schiphol naar Rome. U landt om 10:10 uur en wordt om 11:00 uur met de bus naar uw 4 sterren hotel gebracht waar u zult overnachten. U heeft de vrijdag om op verkenningstocht te gaan door het prachtige Rome. Om 17:00 uur wordt u bij het hotel weer opgepikt om rond 20:00 uur weer richting Schiphol te vliegen. U komt daar omstreeks 22:10 uur aan.

De prijs voor dit arrangement bedraagt voor FSV-leden € 379,00 p.p., en voor niet FSV-leden € 415,00. Mocht u geen lid zijn, is het derhalve interessanter om direct lid te worden, u betaalt dan direct de ledenprijs. Meer informatie vindt u op de website van Buitenlandsche Zaken (klik hier). Interesse in deze reis maakt u kenbaar door een mail te versturen naar info@feyenoordnet.nl onder vermelding van 2 daagse vliegreis.

Busreis: U vertrekt woensdagmorgen 18 februari 2015 om 10:00 uur vanaf de Kuip naar Rome. We rekenen gemakshalve dat de bus er minimaal 24 uur over zal doen om u op plek van bestemming te krijgen. U komt op de wedstrijddag rond het middaguur aan in het centrum van Rome. Direct na afloop van de wedstrijd begint u aan de reis huiswaarts. We verwachten dat u uiterlijk vrijdag om middernacht weer bij de Kuip zult worden afgezet.

De prijs voor deze reis is op dit moment nog onbekend. We streven er continu naar u de best mogelijke reis voor de juiste prijs aan te bieden. We zijn nog in afwachting van offertes van een aantal maatschappijen. Wat we al wel kunnen vertellen, is dat de busreis goedkoper zal zijn dan de 1 daagse vliegreis maar tegelijkertijd ook meer dan 200 euro zal kosten. U wordt uiteraard dan wel met een Royal Class touringcar vervoerd. Interesse in deze reis maakt u kenbaar door een mail te versturen naarinfo@feyenoordnet.nl onder vermelding van busreis.

We willen u er op attenderen dat u zelf verantwoordelijk bent voor het kopen van een wedstrijdkaart. Feyenoord gaat daarover medio januari in gesprek met AS Roma. Zonder op zaken vooruit te lopen spreken we de hoop en verwachting uit dat er geen gebrek aan wedstrijdkaarten zal ontstaan. Volgens de UEFA reglementen zouden er minimaal 3500 kaarten beschikbaar moeten komen. Mede daardoor pleiten we er bij de club voor om alle supporters, ongeacht het kaarttype, in de gelegenheid te stellen kaarten te kopen voor het uitvak!

Tot slot benadrukken we dat het doorgaan van de reizen afhankelijk is van de animo onder supporters. Bij onvoldoende belangstelling gaat een reis niet door. Maar daar gaan we niet vanuit! Want wie wil dit mooie affiche nu missen?

Dus: Rome we kome!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " december, 2014 " d.d. 21.12.2014

Quote van de dag

Gepubliceerd op 21 december 2014 - 21:07

”Ik heb genoten van De Kuip. Dat is iets wat je als trainer eigenlijk móét meemaken. Het is iets aparts. Ik heb genoten van het Legioen. Ook in de mindere periode krijg je de steun. Dat valt niet te beschrijven.”

Fred Rutten

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " december, 2014 " d.d. 18.12.2014

Heej Bert Kroket!

Gepubliceerd op 18 december 2014 - 23:41

Een mooi stukje uit het lokale krantje bij jouw:

AMSTERDAM – Sorry! Dat schrijf ik hier op voorhand. Ik moet namelijk iets bekennen. Iets dat niet echt lekker ligt in Noord-Holland. Het zit namelijk zo: ik vind Rotterdam een leuke stad, Feyenoord een mooie club en De Kuip een prachtig stadion. Afgelopen zondag bezocht ik De Kuip voor de wedstrijd Feyenoord-AZ. Laat ik wel even helder stellen dat ik voor AZ was. Tuurlijk was ik voor AZ, ik heb namelijk al jarenlang met veel genoegen een seizoenskaart van die prachtige Alkmaarse club. We hadden kaarten voor het Feyenoordvak. Zo gaat dat nu eenmaal als je geen zin hebt in een verplichte buscombi vanuit Alkmaar. Dus behoedzaam betraden wij De Kuip maar raakten meteen bevangen door een heerlijke voetbalsfeer. Het leek potdomme wel alsof we bij een Engelse club of een Duitse Traditionsverein zaten. Van de eerste tot de laatste minuut werd er gezongen. En dan niet van die lullige liedjes op melodieën die je in elk stadion hoort, neen, originele clubliederen in het Nederlands. Alsof we in een tijdmachine waren gestapt en in de jaren 50 waren terechtgekomen.

Toen de vrouw naast me uit haar tas een breiwerkje tevoorschijn haalde, was ik helemaal verkocht. En ach mensen, dat Rotterdamse accent, wat is dat toch mooi! Dan klinkt elke vloek en verwensing toch als poëzie hoor. Nu kom ik toch in aardig wat stadions, maar wat een verschil met de sfeer in het AZ-stadion of in de Arena. Echt, ik ben AZ-fan, maar kom op, voor die klappertjes moeten we ons toch goddomme schamen?! En dan die mensen die al in de 80ste minuut het stadion verlaten, ongeacht hoe spannend het op dat moment is. En waarom? Om 5 minuten eerder in de file te staan? Ellende. Elke wedstrijd weer scandeert het uitvak dan: ‘Ajax-publiek!, Ajax-publiek!’ En tja, dat geeft dan maar weer aan hoe het er daar in Amsterdam aan toe gaat. Ik bezoek trouwens ook geregeld een wedstrijd van Ajax, maar heb slechte ervaringen met dat stomdronken of doorgesnoven publiek. En maar ******en, en maar zeiken, en maar zaniken.

En neem nou die stadions! In het Afas-stadion waaien de ballen bijkans uit je broek. Zelfs als het hartje zomer is, staat er een gure wind. En die Arena bezoek je ook niet voor je lol, tenzij je er natuurlijk een wonderlijk genoegen in schept om lange tijd door te brengen in een zuurruikende metro vol schreeuwende idioten.

Neen, De Kuip dus. Dat ligt tenminste nog lekker in de stad. En -als geheimtip- op het non-descripte industrieterrein erachter zit een geweldig Antilliaans restaurant waar je voor een paar euro een goddelijk maal naar binnen kunt werken. Over een paar dagen zit ik weer in het Afas-stadion om van een ongetwijfeld heerlijke pot voetbal te genieten tegen Utrecht. Ik hoop zo dat het publiek eens een keer tot aan het eind blijft zitten, zich helemaal schor schreeuwt en zingt en die klappertjes lekker onder de stoelen laat liggen.

Retteketetteketet!

Engelbert Spijkerboor

Bron: RTVNH

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " december, 2014 " d.d. 17.12.2014

Help een Feyenoorder in nood!

Gepubliceerd op 17 december 2014 - 21:15

Waar een ieder zich rustig aan het opmaken is voor de Kerstvakantie en de feestdagen, zijn er helaas ook medesupporters die vechten voor hun eerste levensbehoefte. In dit geval een dak boven het hoofd. Iets wat met de verdere wintermaanden absoluut geen overbodige luxe is! Gun onze medesupporter ook een mooi begin van het nieuwe jaar en stort allemaal een paar euro! Als we goed ons best doen, kan ze wellicht ook nog een beetje genieten van een warme kerst en een leuke jaarwisseling! Uiteraard hebben wij al gestort!

Ze zeggen wel eens dat ik zo goed kan schrijven. Dat doe ik, normaal gesproken, gewoon, voor de lol. Op Facebook, meestal met enige sarcasme. Over dingen die ik mee maak. Met name over mijn leven, mijn kind. Dat soort dingen. Voor bekenden. Mensen uit mijn leven. Gisteravond had ik een gesprek met mijn vriendin. Ook moeder, alleen. Over haar leven. En hoe het kan, dat in deze levens, zoveel ellende heeft kunnen sluipen. Een vriendin, die er altijd voor iedereen is zo ver ze kan, zonder daarbij ook maar een moment aan zichzelf te denken. Wat ik nu ga schrijven is dan ook voor haar en haar alleen. Zij, die ook mijn verhalen leest en geniet, van mijn heerlijke maar eerlijke sarcasme. Zij die veel dezelfde mensen kent als ik. Zij die net als ik hart en nieren Feyenoord is, al jaren. En door de jaren net als wij allemaal, ook gezien heeft wat er door een kleine moeite met de nodige brutaliteit, met heel veel mensen in deze ons kent ons wereld, bereikt kan worden. En tevens IS bereikt. Mensen met een noodkreet voor zieke kinderen. Mensen met een noodkreet hen te helpen wanneer er onverwachts kinderen worden geboren. Mensen met een noodkreet wanneer er iemand is overleden en niet goed verzekerd is. Mensen met een noodkreet  die… Nou ja, het punt is duidelijk denk ik. Een noodkreet kan voor iedereen anders zijn. Maar oh zo belangrijk. 

Door verschillende factoren en het geweldig kromme rechtssysteem in Nederland wat iedereen helpt behalve als je hardwerkend Nederlander bent, heeft zij, zo vlak voor de kerst een brief gekregen, die aangeeft dat zij vóór 5 januari een bedrag moet betalen van 956 euro. Om huisuitzetting te voorkomen. Wat zij, uiteraard, niet heeft of bij elkaar kan rapen, anders zat ik hier geen stuk tekst te typen. Als mijn saldo daartoe toereikend was geweest, had ik haar geholpen. Helaas, is dat het niet. En is zij te trots hulp te vragen. Dus duw ik bij deze ongevraagde hulp door haar strot en hoop ik, dat ik middels deze wegen, zoals we dat bij Feyenoord gewend zijn, haar kan helpen. Zodat ook zij, een goed nieuw fris 2015 tegemoet kan. Feyenoord. Verbind ons allemaal. En natuurlijk is het gek om zomaar geld te storten aan iemand, waarvan ik om haar eer en trots enigzins te bewaren de naam niet van ga noemen. Maar de meeste haar misschien wel kennen, van gezicht, van naam. Of helemaal niet kennen, maar bereid zijn in onze Feyenoord wereld te helpen waar nodig. Niet iedereen kan wat missen. Dat snappen we allemaal. Maar heel misschien, willen de mensen met net zo’n rood wit Feyenoord hart als veel van ons, een kleine bijdrage doen, en daarmee een medemens, mede Feyenoorder in hart en nieren, helpen. Een hart onder de riem steken, uitzetting voorkomen, zodat ook zij, 2014 na alle ellende kan afsluiten en met goede hoop 2015 in kan. En door kan vechten voor haarzelf en haar kind. Zodat zij óók eens kan zien, dat het niet altijd alleen geven is, maar er soms ook iets mag worden aangenomen.

En daarbij, een goeie daad zo vlak voor de kerst misstaat niemand… Looks good on the karma CV 😉

Een ieder die mij wil helpen mijn vriendin, en jullie mede supporter te helpen? Zo vreselijk veel dank ! YOU’LL NEVER WALK ALONE BABE!!!!! Jou naam zoals beloofd ga ik niet bekend maken. Maar dit is voor jou, en ik ga heel heel hard hopen dat we in die korte tijd kunnen zorgen dat je je nieuwe kans krijgt! 

Alle kleine beetjes helpen. We hebben tot 4 januari (5 januari moet het zijn overgemaakt) het rekening nummer is:
NL83 ASNB 0708 4303 41 met als naam L.M.D.J. – graag onder vermelding van : ‘noodkreet Feyenoord’ 
(vanwege de privacy van deze Feyenoord supporter delen we alleen de inititialen – dank voor het begrip – redactie Lunatic News)

Voor de mensen die denken ‘daar heb je er weer zo 1, we hebben het allemaal moeilijk’ reageer vooral niet alsjeblieft. Ieder z’n ding ok? Voor de mensen die wél willen helpen, ook en JUIST dát is Feyenoord !! Bedankt !!! Sterker door strijd!

Rood-witte groeten,

Chantal

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " december, 2014 " d.d. 17.12.2014

Combi-Regelingen…

Gepubliceerd op 17 december 2014 - 17:03

Combi-regelingen… Speciaal samengesteld om bij de Kersemus aan Feyenoorders te geven!

combi-regelingen

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " december, 2014 " d.d. 16.12.2014

Fotoverslag Standaard Luik – Feyenoord

Gepubliceerd op 16 december 2014 - 10:00

 

In het kader van beter laat dan nooit, het fotoverslag van Standaard Luik tegen Feyenoord van afgelopen donderdag. Om in de Europese sfeer te blijven zeg maar…

DSCF66981400 Feyenoordsupporters stapen in de buscombi – de redactie van LunaticNews dacht daar anders over
DSCF6765Biertje in de Privilege Lounge van Standard

DSCF6704De Belgen liepen niet echt warm voor deze pot – zelfs de fanatieke Hell Side was maar matig gevuld

DSCF6709Wel wat pyro wat de troosteloze ambiance nog wat kleur gaf

DSCF6713Waar het Feyenoord vak uiteraard stijf uitverkocht was en gekleurd werd door vele vlaggen

DSCF6717Dejavu momentje voor Vermeer……zal de boetepot van de UEFA MAFIA nog wel flink verder spekken

DSCF6749Dit Belgische trommelclubje was drukker bezig met tegen elkaar aanrijden dan met de wedstrijd

DSCF67680-1 Jens Toornstra – 0-2 Jean Paul Boëtius – 0-3 Elvis Manu

Het was zeer zeker weer een tripje voor de in de boeken. Het op stang jagen van de Belgische stewards die vanuit pure ellende nog besloten om ons in de 90e minuut van het vak te halen onder “dreiging” van het betrekken van de politie. Maar in plaats van het stadion te verlaten, pakten we nog een biertje in de Privilege Lounge met verbouwereerde stewards achterlatend die al op weg waren naar de uitgang. Tijd voor een goed feestje, Feyenoord groepswinnaar en weer terug waar het hoort! Overwinteren in Europa!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " december, 2014 " d.d. 16.12.2014

Next stop: Rome!

Gepubliceerd op 16 december 2014 - 09:00

In het kader van “Throwback to Thursday” de goal van Jens Toornstra tegen Standaard Luik…om in de Europese stemming te blijven!

ROME WE KOMUHHHH!!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " december, 2014 " d.d. 15.12.2014

Nabestellen Jubileumuitgave Lunatic News

Gepubliceerd op 15 december 2014 - 09:02

LN 75Gister werd voor aanvang van de thuiswedstrijd tegen AZ de vijfenzeventigste (LN 75) uitgave van Lunatic News verkocht! Een jubileumuitgave dus, waar het getal 75 in tal van artikelen centraal stond.

Verkopers stonden op enkele punten rondom De Kuip en op de bekende PMDS-locaties om deze prachtige en bijzondere uitgave te verkopen. De koude en gure wind maakte de verkoop extra lastig. Naar verluid hebben alle vrijwilligers nog steeds koude handen…

Voor degenen die de maar liefst 72 pagina’s tellende uitgave hebben gemist, is er goed nieuws. Er zijn nog exemplaren van deze prachtige uitgave te verkrijgen. Dus wil je deze in je bezit krijgen, aarzel dan niet en bestel hem meteen! Een aboslute must voor de ekte ekte Feyenoord-verzamelaars.

Nabestellen van deze uitgave kost 5 euro. Dat is uiteraard inclusief verzendkosten, zodat hij gegarandeerd bij jou op de mat valt! Stort dus 5 euro op rekeningnummer NL66 INGB 0008 1653 59 tnv Lunatic News te Rotterdam. Vergeet aub niet je adresgegevens te vermelden!

Mis ‘m niet alsnog…

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " december, 2014 " d.d. 14.12.2014

LN JUBILEUM COMBI’S

Gepubliceerd op 14 december 2014 - 02:34

Vandaag is het 75 edities geleden dat we jullie blij konden maken met de geboorte van een nieuw fanzine: Lunatic News. Meer dan een decennia en 74 boekjes verder presenteren wij vandaag: Lunatic News 75. Reden voor een feestje!! Dus in samenwerking met de mannen van Postbus 1908 geven we iedereen de kans het leukste kerstcadeautje van 2014 aan te schaffen: Jaarboek ’13 – ’14 – Wij Zijn Feyenoord komt met een gratis LN 75. En of het nog niet genoeg is knalt FRFC1908 hun Feyenoord kalender 2015 in de mix óók met een gratis LN75, helaas uitsluitend verkrijgbaar op Varkenoord.

Vandaag vieren we een feestje!! HAPPY LN 75 IEDEREEN!!

LN75