Het archief van 2017

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " 2017 " d.d. 16.10.2017

Feyenoord Atmosphere

Gepubliceerd op 16 oktober 2017 - 21:03

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " 2017 " d.d. 04.10.2017

Vinkjeslijst #doei

Gepubliceerd op 04 oktober 2017 - 11:50

Leugenaars en wanbeleidsmakers checklist:

[X] Beenhakker
[X] Jacobs
[X] Van Well
[X] Van Ierschot
[X] Gudde
[X] Blokland
[X] Slotboom
[_] Koevermans
[_] Salomon
[_] Van Merwijk
[_] Tonnebank
[_] VvF

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " 2017 " d.d. 25.09.2017

Laatste werkweek van slechtste directeur aller tijden

Gepubliceerd op 25 september 2017 - 12:43

De algemeen directeur die Feyenoord kampioen heeft gemaakt. Eigenhandig natuurlijk, want volgens hem zelf verantwoordelijk voor alle successen. Hij zal echter de geschiedenisboeken in gaan als de man die Feyenoord 16 miljoen euro door de neus boorde door een bod op De Guzman niet te beantwoorden. De man die de bekerfinale tegen Ajax helemaal verneukte door Feyenoord’s kansen te decimeren en akkoord te gaan met een dubbele wedstrijd. De man die de bekerfinale erna compleet verkrachtte door met een idiote loterij op de proppen te komen. De man die Feyenoord in nog slechter daglicht bracht tijdens en na de toch al niet zo positieve randzaken in Rome en Nancy. De man die Giovanni van Bronckhorst op de loopplank zette tijdens de historische reeks van nederlagen, maar er als de kippen bij was toen Gio weer wat ging winnen om de credits ervoor te nemen. De man die Feyenoord als een compleet verscheurde familie achter gaat laten omdat entiteiten onder zijn hoede elkaar zover naar het leven zijn gaan staan dat een scheiding aanstaande is. De man die Feyenoord een inktzwarte toekomst gaat bezorgen door de club op te zadelen met ene compleet kansloos en onwenselijk stadion dat financieel niet het maximale rendement op gaat leveren, maar simpelweg gebouwd gaat worden omdat ze van De Kuip af willen. De man die in 10 jaar tijd werkelijk niet één van zijn taken goed heeft uitgevoerd en zelfs 80% van zijn taken niet meer mocht vervullen. De man die Feyenoord eigenhandig de afgrond in trapte en tegenwoordig vol trots verkondigt dat hij en hij alleen Feyenoord er bovenop heeft geholpen.

De man die schaamteloos door Gerard Hoetmer eruit is getrapt. De man die zo erg gehaat werd door supporters dat er een speciaal rellenhek moest verschijnen rond het stadion. De man die eigenlijk tien jaar lang zwarte bladzijdes heeft geschreven en zelden een witte. Het is de man met de slechtste nieuwjaarsspeeches aller tijden. De man die vaker liegt dan Pinokkio. De meest onbetrouwbare, ongeschikte, onbegrijpelijke, slecht communicerende, halve zool die een idioot plan had…

We gaan hem missen. Daarom speciaal in samenwerking met FRFC1908 deze prachtige verrassing-giftbox als afscheids-herinnering aan de slechtste directeur aller tijden. Uiteraard in een doos. Tot nooit meer ziens!!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " 2017 " d.d. 29.08.2017

Problemen met online reisaanbieders

Gepubliceerd op 29 augustus 2017 - 11:58

Na de Champions League-loting hebben veel Feijenoorders gelijk een vlucht geboekt voor één of meerdere uitwedstrijden. Vlak na het boeken hebben een onbekend aantal supporters een e-mail ontvangen van o.a. Cheaptickets dat er iets fout was gegaan. Zo ook bij Remco Ravenhorst (bestuurslid van FSV De Feijenoorder) die door de online bemiddelaar in vliegreizen werd geïnformeerd. Zijn vlucht bleek niet geboekt door een technische fout van Cheaptickets.

Ondertussen hebben diverse supporters via de media (o.a. Hart van Nederland en AD) hun ongenoegen geuit tegen Cheaptickets. FSV De Feijenoorder is op zoek naar supporters met negatieve recente ervaringen met deze boekingswebsite (of eventuele andere aanbieders). Aan de hand hiervan gaat de supportersvereniging onderzoeken of er mogelijk juridische stappen ondernomen kunnen worden.

Stuur een e-mail met jouw korte verhaal/anekdote naar info@defeijenoorder.nl

Uiteraard gaan wij vertrouwelijk om met jouw gegevens en informeren wij jou via onze website en/of de Hand in Hand.

Bron: FSV De Feijenoorder

Foto: ProShots

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " 2017 " d.d. 29.08.2017

Als Twaalfde Man achter Chris Gyan!

Gepubliceerd op 29 augustus 2017 - 09:19

Christian Gyan, jarenlang Feyenoorder tussen 1997 en 2007, uniek door zijn gebeden voor de wedstrijd maar bovenal een zeer bijzonder mens die altijd bereid is om anderen te helpen.

Nu heeft hij echter onze hulp nodig! Hij kampt met serieuze gezondheidsproblemen. Hij krijgt af en toe zware epileptische aanvallen, de oorzaak van die aanvallen wordt nu door neurologen onderzocht, maar de kans is reëel dat hij een zware en zeer risicovolle hersenoperatie moet ondergaan. Als gevolg van zijn gezondheidsproblemen kan hij niet meer werken, terwijl hij ook kampt met schulden. Deze schulden zijn voornamelijk veroorzaakt doordat hij al die jaren zijn geld heeft gebruikt om anderen te helpen.

Feyenoordsupporters van De Noordzijde zijn daarom een initiatief gestart via Dream or Donate om Gyan zo veel mogelijk te steunen in deze moeilijke tijden. Wij steunen dit initiatief voor de volle 100% en hopen dat we ook op uw steun kunnen rekenen! De teller staat inmiddels op ruim € 18.000,- maar dat kan nog veel hoger!

Feijenoorder ben je namelijk niet voor even, Feijenoorder ben je voor het leven.

Doneren doe je hier (klikkerdeklik): Dream or Donate

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " 2017 " d.d. 04.07.2017

Lunatic News Veiling

Gepubliceerd op 04 juli 2017 - 23:15

Heden ten dagen starten wij de Lunatic News veiling. Met allemaal wedstrijdgedragen shirts die na de wedstrijd zijn geruild met Dirk Kuyt. Na de wedstrijd ruilde Dirk zijn wedstrijdshirtje met een trouwe supporter. Dat geruilde shirt dat Dirk heeft gekregen met de tekst “We zijn niet te stoppen, we blijven nu gaan” is nu in alle maten verkrijgbaar!

De LN Veiling is het gevolg van de gestaakte Feyenoord-Veiling die wegens ‘fraude bij biedingen’ geen doorgang kon vinden. Allemaal de schuld van de supporters natuurlijk, die anonieme radicale amokmakers die alles weer in de soep laten lopen. 

Hieronder volgt wat bewijslast. Het shirt dat Dirk hier krijgt ontvangt u in elke willekeurige maat die u wil, helemaal schoon, gewassen en/of nieuw uit de verpakking. Geheel naar wens. Bieden doe je hierrrrrrrrrrrrrr

 

 

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " 2017 " d.d. 17.05.2017

CHAMPIONS!

Gepubliceerd op 17 mei 2017 - 13:18

Champions! Kameraden: We hebben ‘m! Het is zover. De grootste. De mooiste. Rood/wit. Feyenoord. 010. Na 18 lange jaren is de schaal weer in Rotterdam. We vierden het als gekken. Rotterdam vult de straten, niemand kan ons nog wat maken!

Speciaal voor de gelegenheid sloegen U-Niq, Remy Ridotto en Roya2Faces de handen in elkaar om op heerlijke wijze het kampioenschap van Feyenoord te omlijsten. Uitgebracht in samenwerking met FRFC1908 is deze ode aan het kampioenselftal van het seizoen 2016-2017 de meest memorabele track die de laatste jaren is verschenen uit de Rotterdamse rap-scène.

Mannen van staal. Hier met die schaal! Feyenoord bedankt! Jullie maken ons trots!!!

—————-

Producer: Remy Ridotto
Artiesten: Uniq, Roya2faces (Royston Drenthe), Soul Sisters
Video edit: A Shock Production
Montage: Anil Janssen
In samenwerking met FRFC1908

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " 2017 " d.d. 16.05.2017

KAMPIOENEN!

Gepubliceerd op 16 mei 2017 - 20:15

Zo terug van het zuipen. Het feestgedruis echo’t in de Rotterdamse straten. De Fontein wordt schoongemaakt. De laatste wedstrijd bleven de 3 punten in De Kuip. Jawel, in dit motherfucking mooie stadion doen we gewoon weer mee!!!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " 2017 " d.d. 11.05.2017

11 mei 2017. De dag waarop De Kuip is vermoord.

Gepubliceerd op 11 mei 2017 - 20:48

Groot feest in Amsterdam. De mailbox van Lunatic News loopt over. De ene na de andere lachende ajacied meldt zich. In zijn onmetelijke domheid heeft de gemeenteraad 010 zich laten chanteren om vrijwel zonder bijzondere bepalingen De Kuip tegen de vlakte te gooien. De natte droom van elke ajacied. Het besef in amsterdam is doorgedrongen; Feyenoord is straks in helemaal niets meer groter of beter dan hun zijn. Een trieste constatering die o-zo waar is, want ze hebben gelijk. Feyenoord steekt zichzelf het hart uit. Een meer stupide actie zal in de geschiedenis van het voetbal niet meer plaats vinden.

Want dit is zo’n moment waar elke voetballiefhebber in Nederland over 50 jaar aan terug denkt. Weet wat hij die dag deed toen een van de mooiste stadions ter wereld ter dood werd veroordeeld. En waarvoor? Voor hebzucht. Voor zelfverrijking. Voor egotripperij. In geen enkel opzicht is gekeken naar de belangen van Feyenoord. Geen enkele supporter van Feyenoord is gevraagd naar zijn of haar goedkeuring. Geen enkele supporter die het heeft doorgelezen vindt dit plan een goed plan. Er is geen draagvlak voor, geen steun. Slechts onbegrip en woede.

De Kuip was het stadion van het volk. Dat nieuwe ding wordt het stadion van hun. Vandaag is een inkt-zwarte dag. Vandaag is een grof schandaal. Gemeenteraad 010: U moet zich doodschamen. U bent een schande voor deze stad!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " 2017 " d.d. 10.05.2017

Ingezonden: Feyenoord City is veels te rooskleurig

Gepubliceerd op 10 mei 2017 - 17:43

Ik ben geen voetballiefhebber, geen Feyenoord-supporter en geen regelmatig bezoeker van De Kuip. In die zin ben ik niet emotioneel betrokken bij de discussie over Feyenoord City. Wel was ik in 2014 als adviseur korte tijd betrokken bij de renovatieplannen voor De Kuip. Er is mij toen gevraagd te analyseren in hoeverre het ontwerp voldeed aan het Pakket van Eisen. Dat ik niks van voetbal weet of van voetbalstadions, is op zo’n moment eerder een voordeel dan een nadeel. Het helpt mij om er met een helicopterview en objectief, vanuit een zogeheten ‘metapositie’, naar te kijken.

Analyses

Daarbij komt dat ik nogal idealistisch ben. Ik hou niet van projecten waarbij in de planfase gouden bergen worden beloofd met rooskleurige perspectieven en in de uitvoeringsfase de lusten bij de investeerders liggen en de lasten bij de gebruiker. Daarom ben ik altijd op zoek naar de precisie en juistheid van woorden. Dat doe ik door in projecten grondige SMART-analyses uit te voeren.

Mijn conclusie luidde destijds: het Pakket van Eisen van de opdrachtgever was verre van SMART en evenmin stabiel. Deze instabiliteit werd veroorzaakt doordat steeds weer andere belangen met andere standpunten werden ingebracht. Nadat het plan van de baan was, vond een afsluitende lessons learned sessie plaats. Ik adviseerde om bij dergelijke projecten voortaan gestructureerd en compleet álle wensen en eisen van belanghebbenden voorafgaand aan de ontwikkeling van het project in beeld te brengen. Ook de wensen die je niet kunt inwilligen. Zo weet iedere belanghebbende wat-ie wel en wat-ie niet krijgt.

Feyenoord City

En toen kwam Feyenoord City met een ambitieus plan. Feyenoord City noemt zichzelf “(…) het platform bij uitstek voor een sociaal-economische impuls voor heel Rotterdam en Rotterdam-Zuid in het bijzonder. De ontwikkelingen zorgen niet alleen voor werkgelegenheid, maar ook voor nieuwe woningen die doorstroming en kwalitatieve vervanging van bestaande woningen op Zuid mogelijk maken. “ Met de nieuwbouwplannen én de gebiedsontwikkeling zet Feyenoord City ook een visie neer om kansarme jongeren een toekomst te geven door ze aan te moedigen te gaan sporten. Feyenoord City gaat de gemeente Rotterdam helpen met het beste voor de wijk Feijenoord.

Tegenstrijdig

Mijn eerste reactie was: wow, wat goed, ze kijken naar het grotere belang. Ik kon het niet laten te kijken of Feyenoord City wel SMART bezig is en of er nu wél een duidelijke analyse is gedaan van wensen en eisen van belanghebbenden. Dat viel tegen… Vanuit mijn SMART-analyse kwam ik tot de conclusie dat 70% van de stukken is gevuld met ronkende marketingtaal. Het ene na het andere verhaal is multi-interpreteerbaar of zelfs ronduit tegenstrijdig. Feyenoord City spreekt op de ene plek over hoogwaardige restaurants en in andere stukken worden hierbij de namen genoemd van fastfoodketens. Uitgangspunten worden voortdurend ontkracht. Vaak niet in hetzelfde stuk, maar in een verwijzing in een ander stuk. Dit wakkerde mijn nieuwsgierigheid aan en ik besloot om meer te lezen en te herlezen.